СЛОВНИК КЛЮЧОВИХ ТЕРМІНІВ з дисципліни «Маркетинг»
Зважаючи на те, що теорія маркетингу зі своєю термінологією все ширше застосовується в науці та практиці, у даному словнику зібрано найуживанішу лексику маркетингу. Словник ключових термінів розрахований на широке коло читачів, насамперед студентів, аспірантів економічних вищих навчальних закладів, працівників підприємств та організацій. Також він стане в пригоді під час вивчення курсу «Маркетинг».
Курс лекцій Відповідно до програми дисципліни матеріали лекцій розкривають зміст основних понять теорії поведінки споживачів, методичні засади маркетин¬гового моделювання і дослідження поведінкових процесів.
Лекція з курсу “Основи економічної теорії” На тему: НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА Національна економіка є реальною базою для поєднання інтересів усіх суб'єктів економічного життя в усіх сферах і видах ; діяльності суспільства. Водночас говорити про її ефективність можна лише тоді, коли вона буде розглянута в процесі безперерв¬ного повторення виробництва. При цьому функціонування економіки потребує подо¬лання і врахування ряду перешкод: циклічно¬го економічного розвитку, вирішення проб¬лем зайнятості працездатного населення, ведення грошового господарства в умовах можливості виникнення інфляції, постійно¬го зміцнення фінансів при існуванні загрози появи її кризи. Слід також знати, як держава регулює економіку. Реальною оцінкою розвитку еко¬номіки є створений національний продукт в усіх його формах
Предмет курсу “міжнародна економіка”. Міжнародна економічна система: сутність та структура. Міжнародні економічні відносини. Міжнародна економічна діяльність. Сукупність національних економік. Класифікація країн за рівнем соціально-економічного розвитку. Інтернаціоналізація господарського життя. Міжнародний поділ праці: сутність, форми та фактори. Особливості сучасного етапу розвитку світового господарства. Основні форми міжнародних економічних відносин. Рівні МЕВ. Принципи МЕВ. Основні суб’єкти МЕВ. Середовище розвитку МЕВ.
1. Фінансові інвестиції, їх відмінність від інвестицій у реальний капітал. Поняття “портфельних інвестицій”. 2. Інвестиційне середовище та його елементи. 3. Фінансовий ринок як елемент інвестиційного середовища. 4. Фондовий ринок – інтегроване утворення у складі фінансового ринку. 5. Організаційна структура фондового ринку. Характеристика ринків інструментів власності, боргових інструментів та деривативів. 6. Фінансові інструменти як елемент інвестиційного середовища та їх класифікації за основними ознаками. 7. Основні види та принципи класифікації цінних паперів першого порядку. 8. Види та характеристики інструментів власності. 9. Види та характеристики боргових інструментів. 10. Гібридні цінні папери, їх види та характеристики. 11. Похідні цінні папери (деривативи), їх види та характеристики. 12. Суб’єкти фондового ринку. Інвестори, емітенти, посередники та інфраструктурні організації. 13. Інфраструктура фондового ринку та функції інфраструктурних організацій. 14. Місце та роль посередників на фондовому ринку. Визначальні ознаки фінансового посередництва. 15. Структура фінансового посередництва. Інституційні інвестори. 16. Роль фінансового посередництва в економічному зростанні в концепції А. С. Пігу. 17. Наслідки розвитку фінансових посередників для економіки в концепції Р. Голдсміта. 18. Переваги непрямих інвестицій з точки зору власників заощаджень та фінансові інновації. Теорія “фінансових інновацій”. 19. Значення фінансового посередництва для розвитку економіки в теорії Й. Шумпетера. 20. Функції фінансових посередників у ринковій економіці
Праця як об”eкт вивч. дисц. "Економiка працi i соц. трудовi вiдн.” "Ек працi-це наука про працю”.Праця-це доцiльна, свiдома, органiвана дiяльнiсть людей, спрямована на створення матер i духовних благ, необх для задов сусп i особ потр людини. Праця-основа розвитку i життя сусп. Змiст i хар пр. залежить вiд ступеня розв продукт сил i сусп вiдносин i взаeмообумовлюють один одного. Предметом дисципл "е.п”e праця, взаeмовiдносини мiж людьми в проц труд дiяльностi, розв i викор трудового i творч потенцiалу працiвникiв, пiдв ii ефективностi. Об”eкт-виробничi вiдносини У процесi працi формуeться система ств, що e стрижнем суспiльних вiдносин на рiвнi народного господарства, регiону, органiзацii та окремих iндивiдiв. Iснують рiзнi концепцii, вчення що аналiзують ринок працi, якi характернi для рiзних етапiв розвитку суспiльства. 2. Формування i розвиток предмета дисциплiни "Економiка працi i соц. трудовi вiдн.” „Економiка працi „ – це наука про працю. Праця - це доцiльна, свiдома, органiзована дiяльнiсть людей, спрямована на створення матерiальних i духовних благ з метою задоволення власних потреб.
У процесi працi формуeться система ств, що e стрижнем суспiльних вiдносин на рiвнi народного господарства, регiону, органiзацii та окремих iндивiдiв.
Предмет Б.О. і його об`єкти Для забесп. свої діяль. кожне п. має відповідне майно – госп. з-би (матер. і грош. рес-cи), які форм-ся за рахунок відповідних джерел (внесків засновників, прибутку, залучених з-бів і ін). Контроль за наявністю та рухом, а також рац-м викор-м госп. з-бів здійсн-ся за допомогою б.о. Таким чином, госп. з-би, які знах-ся в розпоря-джені п., і джерела їх формув-ня є об’єктом б.о. і входять до змісту його предмету. В б.о. відображ-ся матер. трудові і фін. затрати, які зв’язані з в-вом і реалізацією продукції, визнач-ся фін. результати госп. діяль. Крім того, товар-но-грошове обращение обумовлює різні розра-хункові взаємовідносини підпр – с постачаьни-ками, покупцями за товарно-матеріаль. цінності і послуги, с бюджетом по налогам та ін. плате-жам, банками за отримані кредити, робітниками по оплаті праці та ін., які також охоплюються і контролюються б.о. Отже предметом б.о. є госп. з-би і їх використання у процесі госп. діяль., а також розрахунково-кредитні взаємо-відносини, які виникають при цьому.
Маркетинг – це процес вивчення і формування спожив¬чих запитів і переваг, а також використання всіх ресурсів і потенціалу фірми для їх задоволення з ураху¬ванням отримання прибутку і для особистої потреби споживачів. М. від анг. “ринок, торгівля, продаж, комерційна діяль¬ність”. Виник на поч. ХХ ст. в США. Хронологія зародження і розвитку М. в США: 1901-1905рр. – дисципліни маркетинг продукції та методи М-гу включено до нав Ринкова ціна формується під впливом безлічі факторів, що визначають стан відповід¬ного ринку: на практиці виділяють 3 групи основних факторів 1908р. – організовано першу М-ву дослідницьку фірму. 1926р. – створено Американську національну асоціацію викладачів М-гу та реклами, а згодом Американське тов-во маркетингу. 1937р. – створено Американську М-гу асоціацію. Є також інші визначення М-гу: 1) це сис-ма взаємопов’язаних дій щодо планування та втілення в життя задуму, ціноутворення, просування та розподілу ідей, товарів, послуг завдяки обміну, котрий задовольняє потреби (Американська маркетингова асоціація, 1985р.); 2) це процес вивчення і формування споживчих запитів та переваг, а також використання всіх ресурсів і засобів фірми для їх задоволення з метою отримання прибутку та для особливої користі споживачів (Ф.Котлер, 1990р.). Існує багато визначень М.: 1) М. – сис-ма взаємопов’язаних дій щодо планування та втілення в життя задуму, ціноутв-ня, просування та розподілу ідей, товарів послуг завдяки обміну, котрий задовольняє потреби. 2) М– процес вивчення і формування споживчих запитів та переваг, а також використання всіх рес-в і засобів фірми для їх задоволення з метою отримання прибутку та для особливої користі споживачів. 3) Інше кажучі М. – це аналіз, планування, реалізація і контроль за втіленням “суміші” маркетингових рішень стосовно продукту фірми. М. орієнтується на задоволення споживачів як необ¬хідну передумову досягнення прибутку та перемоги в конкурентній боротьбі. Отже М це – стиль мислення пудприємця, який виходить із визнання пріорітетності споживача.