СЛОВНИК КЛЮЧОВИХ ТЕРМІНІВ з дисципліни «Маркетинг»
[
]
09.01.2009, 11:17
Агент — оптовик, який репрезентує покупців чи продавців на довготривалій основі; А. виконує обмежену кількість функцій і не має права власності на товар. Агент виготовлювача — заміняє собою, як звичайно, влас-ний збутовий апарат підприємства, але, на відміну від працівни-ків служби збуту, одержує не заробітну плату, а комісійну вина-городу. А. в. зберігає за собою формальну самостійність, однак, більшою мірою, ніж інші агенти, залежить від вказівок виготов-лювача. У надзвичайних випадках може зберігати і матеріально доробляти товари виготовлювача на підставі консигнаційного до-говору, не стаючи їхнім власником. А. в. зазвичай працює на кі-лькох виготовлювачів, прагне мати виняткове право збуту на пев-ній території. Агент збутовий — має справу з невеликою промисловою фір-мою протягом тривалого періоду; він збуває всю її продукцію, заміняючи собою торговий апарат цієї фірми. А. з. має більші права щодо визначення умов купівлі-продажу, ніж промисловий агент. Агент промисловий — заміняє собою власний збутовий апа-рат промислової компанії, але при цьому одержує не зарплату, а комісійну винагороду. А. п. бере участь у реалізації тільки части-ни продукції постачальника; його діяльність обмежена певним районом. Агентство з надання маркетингових послуг — фірма, що здійснює маркетингові дослідження; рекламне агентство, посеред-ницька контора, консультаційна компанія, які надають послуги, сприяючи досягненню цілей компанії і просуванню товарів на ринок. Агрегація ринку — об’єднання всіх сегментів ринку в єдине ціле і на підставі цього — виробництво нового товару, розроб-лення єдиної стратегії маркетингу. Адаптація до ринку — комплекс маркетингових заходів, реа-лізовуваних виробником продукції з метою проникнення на но-вий ринок або збереження колишніх позицій на ринку за зміни кон’юнктури.