1. Концептуальні основи сучасної теоретичної економіки. Мікроекономіка як її складова частина. 2. Макро- та мікроекономіка як найважливіші складові сучасної теоретичної економіки, як методологічна, термінологічна, інструментальна база конкретних економічних дисциплін. 3. Предмет, об’єкт і методологія мікроекономіки. 4. Мета, роль і особливості функціонування мікросистем у ринковій економіці. 5. Поняття корисності блага; сукупна та гранична корисність; принцип спадної граничної корисності. 6. Рівновага споживача: сутність та обґрунтування з кардиналістських позицій. 7. Рівновага споживача: сутність та обгрунтування з ординалістських позицій. 8. Бюджетне обмеження вибору сп-ча та його зміни під впливом зміни доходів і цін. 9. Залежність споживання благ від зміни доходу споживача. Лінії Енгеля. 10. Зміст поняття попит. Індивідуальний і ринковий попит. Закон попиту і обгрунтування його дії. 11. Аналіз змін у попиті й у розмірі (обсязі попиту). Чинники попиту. 12. Цінова еластичність попиту: суть, методика обчислення, чинники. 13. Поняття “пропозиція”: індивідуальна і ринкова пропозиція; закон пропозиції і обгрунтування його дії. 14. Аналіз змін у пропозиції й у розмірі пропозиції. Чинники пропозиції. 15. Взаємодія попиту і пропозиції. ринкова рівновага 16. Реакція ринку на одночасні одно- та різнонаправлені зміни По і Пр. 17. Мікроекономічна модель підпр-ва. Поняття виробничих факторів. 18. Поняття і параметри виробничої функції. Сукупний, середній та граничний продукт. 19. Віддача (продуктивність) змінного фактора вироб. 20. Виробнича ф-ція з двума змінними факторами. Ізокванти та їх конфігурація. 21. Тех заміщ факторів вироб: поняття, межі та норми 22. Рівноважний ВВП на основі методу “Вилучення- ін”єкції” та його графічна інтерпретація. 23. Концепція витрат "втрачених можливостей". Поняття і склад альтернативних витрат. Сукупні, середні та граничні витрати. 24. "Економічний" та "бухгалтерський" підходи до визначення витрат та прибутку підприємства. 25. Поняття "нормальний прибуток", чистий ек-й прибуток". Вплив зміни їх кільк-х значень на ділову акт-ть підпр-ва. 26. Типовий характер зміни витрат виробництва в короткостроковому та тривалому періодах. 27. Ізокоста: поняття, графічна побудова, заміна положення під впливом варіацій цін виробничих факторів та бюджету. 28. Рівновага виробника: технологічний та ек-й вибір. 29. Віддача від збільшення масштабів вир-ва і стр-ра галузі 30 Обгрунтування розширення вир-ва у довготривалому періоді часу. Побудова лінії експансії. 33. Рівновага фірми, галузі, ринку в тривал періоді за умов досконал конкуренції. 34. Поняття і види монополії. Характеристика бар’єрів до вступу конкурентів у монополізовану галузь. 35. Деякі варіанти стану монополіста в короткому періоді. Визначення ціни і обсягу виробництва для мон-а. 36. Цінова дискримінація: поняття, умови, види. 37. Ознаки і поширення монополістич. конкуренції (МК). Визначення в короткостроковому періоді. 38. Механізм установлення рівноваги п-ства в довгостроковому періоді за умов монополістичної конкуренції (МК). 39. Олігополістична структура ринку і взаємообумовленість дій партнерів 40. Ціноутворення за олігополії: загальна характеристика. 41. Можливі варіанти поведінки фірм за умови олігополістичного ринку. Причини і механізм “цінових війн”. 42. Картельні угоди: визначення квот, умови реалізації, суперечності, ефективність. 43. Праця як фактор виробництва: попит і пропозиція. 44. Капітал як фактор виробництва довготривалого користування. Поняття позичкового процента. Визначення ставки позичкового процента за умов досконалої конкуренції. 45. Інституціональна природа сучасної фірми. Загальні, специфічні, інтерспецифічні ресурси фірми. Трансакційні витрати.