1. Концептуальні основи сучасної теоретичної економіки. Мікроекономіка як її складова частина. 2. Предмет, суб’єкт і методологія мікроекономіки. 3. Мета, роль і особливості функціонування мікросистем у ринковій економіці . 4. Характеристика основних моделей ринкових структур. 5. Поняття: корисність блага; сукупна та гранична корисність; принцип спадної граничної корисності. 6. Рівновага споживача: сутність та обгрунтування з кардиналістських позицій. 7. Рівновага споживача: сутність та обгрунтування з ординалістських позицій. 8. Бюджетне обмеження вибору споживача та його зміни під впливом зміни доходів і цін. 9. Ефекти доходу та заміщення товарів як обгрунтування закону попиту. 10. Залежність споживання благ від зміни доходу споживача. Лінія Енгеля. 11. Залежність споживання від варіацій цін на блага. Побудова ліній «ціна—споживання» та ліній попиту. 12. Визначення ефектів доходу та заміщення для різних благ. 13. Зміст поняття «попит». Індивідуальний і ринковий попит. Закон попиту та обгрунтування його дії. 14. Аналіз змін у попиті й у величині (обсязі) попиту. Чинники попиту. 15. Цінова еластичність попиту: суть, зміни, чинники. 16. Вплив зміни цін на сукупну виручку товаровиробників за умов різної еластичності попиту. 17. Еластичність попиту за доходом. 18. Перехресна еластичність попиту: поняття, методи обчислення та сфери використання. 19. Мікроекономічна модель підприємства. Поняття «виробничі фактори». 20. Виробнича функція: поняття і параметри. 21. Віддача (продуктивність) змінного фактора виробництва: поняття, закономірності зміни. 22. Характеристика виробничої функції з двома змінними факторами. 23. Технічне заміщення факторів виробництва: допустимі межі, норма заміщення. 24. Ефект від збільшення масштабу виробництва та його відображення в характері виробничої функції. 25. Концепція витрат «втрачених можливостей». Альтернативні витрати: поняття і склад. 26. «Економічний» та «бухгалтерський» підходи до визначення витрат і прибутку підприємства. 27. Типовий характер зміни витрат виробництва у короткостроковому періоді. 28. Принцип неухильного зростання граничних витрат: сутність, графічна інтерпретація, значення в діяльності підприємства. 29. Ізокоста: поняття, графічна побудова, зміна положення під впливом варіацій цін виробничих факторів. 30. Обгрунтування рівноваги виробника на основі спільного аналізу виробничої функції та витрат. 31. Типовий характер зміни витрат виробництва у довгостроковому періоді. 32. Поняття «нормальний прибуток», «чистий економічний прибуток». Вплив зміни їх кількісних значень на ділову активність підприємців. 33. Рівновага споживача: технологічний та економічний вибір. 34. Віддача від збільшення масштабів виробництва і структура галузі. 35. Обгрунтування розширення виробничої діяльності підприємства. Графічна побудова лінії «експансії». 36. Поняття «пропозиція». Індивідуальна і ринкова пропозиція. Закон пропозиції та обгрунтування його дії. 37. Аналіз змін у пропозиції і у величині (обсязі) пропозиції. Чинники пропозиції. 38. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага. 39. Реакція ринку на одночасні одно- та різноспрямовані зміни попиту і пропозиції. 40. Сутність і взаємозв’язок показників середньої і граничної виручки з ціною продукції за умов досконалої конкуренції. 41. Стратегія поведінки підприємства за умов досконалої конкуренції. Два підходи до максимізації прибутку. 42. Стратегія поведінки конкурентної фірми за певних витрат виробництва та варіаціях ринкових цін на її продукцію. 43. Рівновага фірми, галузі, ринку в довгостроковому періоді за умов досконалої конкуренції 44. Ефективність ринків досконалої конкуренції. 45. Поняття і види монополій. Умови довгострокової рівноваги монополістів різних видів. 46. Ринково-продуктова стратегія підприємства-монополіста (визначення ціни та обсягу виробництва). 47. Цінова еластичність попиту і поведінка монополіста. 48. Цінова дискримінація: поняття, умови, види. 49. Економічна ефективність монополії. 50. Ринково-продуктова стратегія підприємства у короткостроковому періоді на ринку з монополістичною конкуренцією. 51. Нецінова конкуренція на ринку монополістичної конкуренції. 52. Механізм встановлення рівноваги підприємства у довгостроковому періоді за умов монополістичної конкуренції. 53. Олігополістична структура ринку і взаємообумовленість дій партнерів. 54. Ціноутворення за олігополії: загальна характеристика. 55. Можливі варіанти поведінки фірм за умов олігополістичного ринку. Причини і механізм «цінових війн». 56. Картельні угоди: визначення квот, умови реалізації, протиріччя, ефективність. 57. Похідний попит і принцип оплати факторів. 58. Рівновага виробника на ринку ресурсів. 59. Еластичність попиту на ринку ресурсів. Ефект доходу та ефект заміщення. 60. Праця як фактор виробництва. Формування ціни праці у різних ринкових ситуаціях. 61. Капітал як фактор виробництва. 62. Інвестування. Визначення поточної (дисконтованої) вартості активу довгострокового і безстрокового (довічного) володіння. 63. Рівновага на ринку капітальних благ у коротко- і довгостроковому періодах. 64. Земля як фактор виробництва. Економічна та земельна рента. 65. Часткова і загальна рівновага ринкової економічної системи. 66. Рівновага в економіці обміну. 67. Рівновага у виробничій сфері. 68. Проблеми оптимальності та загальна економічна рівновага. 69. Інституціональна природа сучасної фірми. Загальні, специфіч¬ні, інтерспецифічні ресурси фірми. Трансакційні витрати. 70. Позаринкові ефекти, їх регулювання. 71. Формули