Василенко В.А., Ткаченко Т.І. СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ Навчальний посібник Київ 2003 Зміст Розділ 1. Суть і основи стратегічного управління підприємством 4 Глава 1. Стратегічне управління, мета і завдання курсу 4 1.1. Предмет, зміст і завдання курсу 4 1.2. Стратегічний аспект в управлінні організацією 5 1.3. Роль і вигоди стратегічного управління 7 1.4. Система стратегічного управління 9 Література 12 Глава 2. Стратегічне управління і конкурентоспроможність організації 13 2.1. Конкуренція в бізнесі 13 2.2. Базові конкурентні стратегії 14 2.3. Ланцюжок і система вартості 15 2.4. Вимоги до стратегії 16 Література 18 Глава 3. Ієрархія завдань і стратегій 19 3.1. Рівні і стадії процесу розробки стратегії 19 3.2. Корпоративна і ділова стратегії підприємства 21 3.3. Функціональна і виробнича стратегії 23 Література 24 Глава 4. Місія і мета підприємства 25 4.1. Стратегічне бачення чи сценарії розвитку компанії 25 4.2. Суть і значення місії 29 4.3. Стратегічні цілі і завдання 31 4.4. Вимоги до цілей 35 Література 38 Глава 5. Види цілей підприємства 39 5.1. Загальні цілі 39 5.2. Специфічні цілі 41 5.3. Мета філій і дочірніх компаній 42 Література 43 Висновки до розділу 43 Питання для самоконтролю 45 Методичні вказівки і практичні завдання 45 Приклад 1.1. Формування стратегічного бачення і місії компанії 46 Розділ 2. Стратегічний аналіз середовища 48 Глава 6. Стратегічний аналіз зовнішнього оточення 49 6.1 Зовнішнє оточення підприємства 49 6.2. Аналіз конкурентних сил у галузі 53 6.3. Завдання аналізу факторів зовнішнього середовища 58 6.4. Багатофакторний системний аналіз (PEST-аналіз) 59 Література 62 Глава 7. Комплексний аналіз стану підприємства 63 7.1. Оцінка ефективності існуючої стратегії компанії 63 7.2. Аналіз конкурентоспроможності витрат компанії 64 7.3. Внутрішнє управлінське обстеження 68 7.4. Аналіз функціональних зон підприємства 69 Література 76 Глава 8. Оцінка сильних і слабких сторін компанії, її можливостей і небезпек 77 8.1. Сильні і слабкі сторони підприємства 77 8.2. Оцінка погроз і можливостей фірми 80 8.3. Оцінка стратегії фірми за допомогою "СПЕЙС'-матриці 83 8.4. Основні стратегічні висновки з оцінки ситуації компанії 88 Література 89 Висновки до розділу 89 Питання для самоконтролю 92 Методичні вказівки і практичні завдання 92 Розділ 3. Вироблення стратегій організації 94 Глава 9. Альтернативи розвитку підприємства і формування стратегії 94 9.1. Стратегічні альтернативи розвитку підприємства 94 9.2. Загальні принципи формування стратегій 95 9.3. Основні конкурентні стратегії 98 9.4. Розгляд і вибір базових конкурентних стратегій 101 Література 108
|