Психологія діяльності та навчальний менеджмент: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисципліни / В. А. Козаков, М. В. Артюшина, О. М. Котикова та ін.; За заг. ред. В. А. Козакова. — К.: КНЕУ, 2003. — 829 с. ISBN 966–574–546–8 Основне завдання цього посібника — суттєво доповнити підручник з цієї дисципліни в частині створення умов для формування необхідних навичок і вмінь застосовувати психологічні і дидактичні знання для практичної діяльності як майбутнього економіста, так і викладача економіки. До посібника включена програма дисципліни, а також навчально-методичні матеріали до самостійного засвоєння основ психології суб’єкта діяльності, знань із загальної дидактики і вмінь ефективного управління навчальною діяльністю учнів різних освітньо-вікових категорій з урахуванням їх психологічних властивостей, сучасних і перспективних освітніх підходів. Пропонований посібник призначений для студентів і аспірантів профільних (галузевих, непедагогічних) університетів, які в процесі навчання за основним фахом мають можливість водночас отримати другу професію, приміром, викладача економіки. Також він може бути в нагоді всім тим, кого цікавить психологія, дидактика та освіта.
Вступ 17 Навчальна програма з дисципліни "Психологія діяльності та навчальний менеджмент" 19 1. Вступ до програми 19 2. Організація навчальної діяльності студентів 22 3. Тематичний план 25 4. Зміст дисципліни за темами 29 5. Система контрольно-оцінювальної діяльності з дисципліни 38 6. Література 55 Частина І. Психологія суб'єкта діяльності Тема 1. Вступ до психології діяльності та навчального менеджменту 60 Навчальна мета 60 База знань 60 Вміння, що формуються 61 1.1. Коментар до теми 61 1.1.1. Рекомендації для засвоєння 61 1.1.2. Актуальність психолого-педагогічної підготовки 62 1.2. Практичне заняття "Вступ до практикуму" (ПЗ-1) 69 1.2.1. Психологічні вправи на знайомство з викладачем 70 1.2.2. Вивчення первинного ставлення студентів до психолого-педагогічної підготовки 71 1.2.3. Вправи до основних понять дисципліни 72 1.2.4. Завдання, правила, рекомендації та вимоги до роботи 73 1.2.5. Вступ до психодіагностики 75 1.3. Контроль теми 80 Література 81 Тема 2. Діяльність і особистість 82 Навчальна мета 82 База знань 82 Вміння, що формуються 82 2.1. Коментар до теми 83 2.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-1) 84 2.3. Контроль теми 88 Література 89 Тема 3. Вступ до психології 90 Навчальна мета 90 База знань 90 Вміння, що формуються 90 3.1. Коментар до теми 91 3.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-2) 93 3.3. Самостійна робота до практичного заняття "Методи психології" (СРПЗ-1) 101 3.3.1. Характеристика методів психології 101 3.3.2. Написання поведінкового портрета за даними спостереження 102 3.4. Практичне заняття "Методи психології" (ПЗ-2) 104 3.4.1. Визначення особистості об'єкта спостереження за прочитаним поведінковим портретом 104 3.4.2. Опис вражень та почуттів, які супроводжували написання та прослуховування поведінкового портрета 105 3.5. Контроль теми 105 Література 106 Тема 4. Психіка суб'єкта діяльності 107 Навчальна мета 107 База знань 107 Вміння, що формуються 107 4.1. Коментар до теми 108 4.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-3) 109 4.3. Контроль теми 111 Література 112 Тема 5. Атрибути психології особистості 113 Навчальна мета 113 База знань 113 Вміння, що формуються 113 5.1. Коментар до теми 114 5.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-4) 115 5.3. Самостійна робота до практичного заняття "Темперамент" (СРПЗ-2) 138 5.3.1. Темперамент і його типи 139 5.3.2. Поведінка людини і темперамент 139 5.3.3. Діагностика типу темпераменту за тестом-питальником Г. Айзенка 140 5.3.4. Визначення формули темпераменту 148 5.3.5. Діагностика типу темпераменту за візерунками на шкірі пальців 152 5.3.6. Властивості темпераменту: психологічні характеристики 154 5.3.7. Темперамент і діяльність 156 5.4. Практичне заняття "Темперамент" (ПЗ-3) 158 5.4.1. Дидактична гра "Суд над темпераментом" 158 5.4.2. Дослідження сили нервових процесів за методикою "Теппінг-тест" 159 5.4.3. Визначення особливостей темпераменту методом спостереження 163 5.4.4. Темперамент і групова діяльність 163 5.4.5. Моделювання ситуацій 164 5.4.6. Корекція проявів темпераменту 165 5.5. Контроль теми 166 Література 168 Тема 6. Риси особистості 169 Навчальна мета 169 База знань 169 Вміння, що формуються 170 6.1. Коментар до теми 170 6.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-5) 171 6.3. Самостійна робота до практичного заняття: "Інтелектуальна сфера" (СРПЗ-3) 172 6.3.1. Робота з дидактичним текстом 172 6.3.2. Аналіз газетної інформації щодо прояву інтелекту 174 6.3.3. Кількісний та якісний аналіз оцінки інтелекту 175 6.3.4. Вирішення ситуаційної задачі про вплив особливостей інтелекту на сфери професійної діяльності 175 6.3.5. Логічні задачі на розвиток окремих інтелектуальних здібностей 176 6.4. Самостійна робота до практичного заняття: "Риси і локус контролю особистості" (СРПЗ-4) 178 6.4.1. Самооцінювання рис особистості 178 6.4.2. Діагностика рис особистості за методикою 16-PF Р. Кеттелла 182 6.4.3. Структура особистості за даними 16-PF Р. Кеттелла 206 6.4.4. Дослідження акцентуйованих рис особистості за методикою Г. Шмішека 207 6.4.5. Робота з дидактичним текстом 215 6.4.6. Діагностика локусу контролю особистості за методикою РСК (рівень суб'єктивного контролю) 216 6.5. Самостійна робота до практичного заняття: "Індивідуально-типологічні риси особистості" (СРПЗ-5) 222 6.5.1. Аналіз різних підходів до назв типологічних рис особистості 223 6.5.2. Складання таблиці характеристик типів особистості 223 6.5.3. Діагностика типу особистості за методикою Д. Кейрсі 223 6.5.4. Аналіз прояву типологічних рис особистості у діяльності 234 6.6. Практичні заняття: "Інтелектуальна сфера" (ПЗ-4, 5) 234 6.6.1. Визначення структури інтелекту за методикою Р. Амтгауера 235 6.6.2. Побудова профілю інтелектуальної сфери особистості 276 6.6.3. Визначення розумового віку особистості 278 6.7. Практичне заняття: "Риси і локус контролю особистості" (ПЗ-6) 278 6.7.1. Побудова професійного та особистісного профілів за даними 16-факторного питальника Р. Кеттелла. 278 6.7.2. Побудова індивідуального профілю акцентуацій особистості 280 6.7.3. Аналіз конкретних ситуацій для визначення певних типів акцентуацій особистості 280 6.7.4. Визначення та встановлення проявів акцентуації особистості на прикладі персонажів художніх творів 282 6.7.5. Аналіз професійної придатності деяких типів акцентуйованих особистостей 282 6.7.6. Побудова профілю суб'єктивного контролю особистості 283 6.7.7. Діагностика стратегії відповідальності (локусу контролю) літературних героїв 284 6.7.8. "Незакінчені діалоги та ситуації" 285 6.8. Практичні заняття: "Індивідуально-типологічні риси особистості" (ПЗ-7, 8) 285 6.8.1. Діагностика типів особистості різними способами 286 6.8.2. Аналіз типологічного розподілу в групі під керівництвом викладача 287 6.8.3. Аналіз впливу типологічного розподілу в групі на спільне вирішення ситуації. 291 6.8.4. Вирішення конкретних ситуацій на основі типологічного аналізу 296 6.9. Контроль теми 297 Література 299 Тема 7. Якості особистості 301 Навчальна мета 301 База знань 301 Вміння, що формуються 302 7.1. Коментар до теми 303 7.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-6) 305 7.2.1. Складання конспекту 305 7.2.2. Структурно-логічна схема 306 7.2.3. Інформаційне повідомлення 306 7.2.4. Робота з дидактичним текстом 307 7.3. Самостійна робота до практичного заняття: "Пізнавальні здібності" (СРПЗ-6) 311 7.3.1. Індивідуальне сприйняття та розуміння людської міміки 312 7.3.2. Дослідження ілюзій сприйняття 316 7.3.3. Визначення індивідуального типу сприйняття 323 7.3.4. Вивчення індивідуальних мнемічних особливостей 328 7.3.5. Образне зображення формули 334 7.3.6. Стереотипи мислення 335 7.3.7. Оцінка логічності мислення 339 7.3.8. Характеристика індивідуальної мовленнєвої діяльності 342 7.3.9. Загальна характеристика пізнавальних здібностей 343 7.4. Самостійна робота до практичного заняття: "Емоційні та вольові якості" (СРПЗ-7) 344 7.4.1. Тривожність та її фактори 344 7.4.2. Визначення сили волі 353 7.4.3. Оцінювання індивідуального рівня дратівливості 355 7.4.4. Дослідження індивідуальної схильності до ризику 358 7.4.5. Загальна характеристика емоційно-вольових якостей 362 7.5. Самостійна робота до практичного заняття: "Соціальні аспекти поведінки" (СРПЗ-8) 363 7.5.1. Оцінка комунікативних та організаторських схильностей 363 7.5.2. Сприйняття групи особистістю 368 7.5.3. Поведінка людини в групі 373 7.5.4. Вивчення особливостей міжособистісних стосунків 378 7.5.5. Визначення типового індивідуального стилю розв'язання конфліктних ситуацій 392 7.5.6. Цілісна характеристика соціально-психологічних особливостей 397 7.6. Самостійна робота до практичного заняття: "Спрямованість, рівень домагань та самооцінка особистості" (СРПЗ-9) 399 7.6.1. Визначення індивідуальної спрямованості особистості 399 7.6.2. Дослідження самооцінки. Вплив самооцінки на почуття впевненості в собі 406 7.6.3. Якості особистості із завищеною, адекватною та заниженою самооцінкою 410 7.6.4. Діагностика асертивності 410 7.6.5. Характеристика якостей особистості з позитивною та негативною "Я-концепцією". 414 7.6.6. Усвідомлення власної "Я-концепції" 415 7.6.7. Визначення сили мотивації досягання мети чи уникання невдач у діяльності 415 7.7. Практичні заняття "Пізнавальні здібності" (ПЗ-9-11) 422 7.7.1. Особливості сприйняття інформації на слух 422 7.7.2. Виявлення динаміки концентрації та зосередженості уваги 424 7.7.3. Діагностика та тренування стійкості уваги. 432 7.7.4. Дослідження переключення уваги 434 7.7.5. Тренування спостережливості 438 7.7.6. Запам'ятовування й асоціативні зв'язки. 439 7.7.7. Опосередковане запам'ятовування. 442 7.7.8. Дослідження індивідуальних особливостей лабільності мислення 443 7.7.9. Розвиток творчого мислення 451 7.7.10. Розвиток мовлення 453 7.8. Практичне заняття "Емоційні та вольові якості" (ПЗ-12) 456 7.8.1. Самооцінка актуального емоційного стану 456 7.8.2. Вивчення динаміки індивідуального самопочуття на занятті 459 7.8.3. Тренування якості розпізнавання та демонстрації зовнішніх невербальних проявів емоцій 460 7.8.4. Тренувальні вправи з розвитку емпатійності 463 7.8.5. Тренування емоційної саморегуляції 464 7.8.6. Визначення рівня контролю за дією 465 7.9. Практичне заняття "Соціальні аспекти поведінки" (ПЗ-13) 471 7.9.1. Дослідження рівнів міжособистісного спілкування в групі 472 7.9.2. Вивчення статусної структури групи 476 7.9.3. Дослідження рольової поведінки в групі 478 7.9.4. Дослідження особливостей спілкування в умовах групової взаємодії 479 7.10. Практичне заняття "Спрямованість, рівень домагань і самооцінка особистості" (ПЗ-14) 482 7.10.1. Дослідження самооцінки 482 7.10.2. Дослідження індивідуального рівня домагань 485 7.10.3. Тренування асертивності. 488 7.10.4. Особистість як суб'єкт професійної діяльності. 489 7.11. Контроль теми 491 Література 495 Тема 8. Свідомість і підсвідомість: 497 Навчальна мета 497 База знань 497 Вміння, що формуються 497 8.1. Коментар до теми 498 8.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-7) 500 8.2.1. Складання конспекту 500 8.2.2. Робота з дидактичним текстом 500 8.3. Самостійна робота до практичного заняття: "Свідомість і підсвідомість" (СРПЗ-10) 502 8.3.1. Загальна схема регуляції взаємодії свідомості, передсвідомості та підсвідомості 502 8.3.2. Транзакційні позиції учня і педагога у спілкуванні 505 8.3.3. Прояв психологічних захистів: аналіз ситуацій з життя, фольклору, літератури та мистецтва. 506 8.3.4. Формулювання питань та відповідей до теми 508 8.4. Практичне заняття "Свідомість і підсвідомість" (ПЗ-15) 508 8.4.1. Обговорення важливості теми 508 8.4.2. Розігрування транзакційних позицій учня і педагога у спілкуванні 509 8.4.3. Обговорення прояву психологічних захистів у житті 509 8.4.4. Демонстрація прояву фрустрації 509 8.4.5. Рольова гра з осягнення транзакційних станів особистості (за Е. Берном) 509 8.4.6. Вирішення конкретних ситуацій 509 8.5. Контроль теми 511 Література 512 Тема 9. Дослідження й оцінка особистості 513 Навчальна мета 513 База знань 513 Вміння, що формуються 513 9.1. Коментар до теми 514 9.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-8) 515 9.3. Самостійна робота до практичного заняття: "Підсумок з основ психології суб'єкта діяльності" (СРПЗ-11) 516 9.3.1.Визначення індивідуальної психологічної відповідності майбутній професійній діяльності методом кореляційного аналізу 516 9.3.2. Психологічна характеристика особистості 519 9.3.3. Бесіда в підборі персоналу 519 9.4. Практичне заняття: "Підсумок з основ психології суб'єкта діяльності" (ПЗ-16) 527 9.4.1. Порівняння результатів тестування 527 9.4.2. Психологічна оцінка придатності до професійної діяльності 528 9.4.3. Оцінка у бесіді претендента на робоче місце 530 9.5. Контроль теми 533 Література 534 Частина ІІ. Навчальний менеджмент Тема 10. Освіта - основа розвитку особистості 535 Навчальна мета 535 База знань 535 Вміння, що формуються 535 10.1. Коментар до теми 536 10.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-9) 537 10.2.1. Складання конспекту 538 10.2.2. Написання реферату 539 10.2.3. Робота з дидактичним текстом 539 10.3. Контроль теми 549 Література 550 Тема 11. Спільна діяльність та управління. Навчальний менеджмент 551 Навчальна мета 551 База знань 551 Вміння, що формуються 551 11.1. Коментар до теми 552 11.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-10) 552 11.2.1. Складання конспекту 552 11.2.2. Порівняльний аналіз схем 553 11.2.3. Аналіз структури освітнього та навчального менеджменту 553 11.3. Самостійна робота до практичного заняття "Вступ до практикуму з управління навчальною діяльністю" (СРПЗ-12) 553 11.3.1. Характеристика сучасних освітніх парадигм у контексті культурно-історичного досвіду та народної мудрості (етнопедагогіки) 556 11.3.2. Визначення функцій ефективного управління навчанням 556 11.3.3. Визначення власної схильності до певного стилю управління навчальною діяльністю. 556 11.3.4. Визначення готовності до фасилітуючого викладання 558 11.4. Практичне заняття "Вступ до практикуму з управління навчальною діяльністю" (ПЗ-17) 558 11.4.1. Складання асоціативного ряду до поняття "навчання" 559 11.4.2. Завершення висловлювань 559 11.4.3. Дидактична гра "Встановлення відповідності між принципами навчання та правилами їх реалізації" 560 11.4.4. Проектування інноваційного навчального закладу 566 11.5. Контроль теми 569 Література 570 Тема 12. Мета як основа діяльності. Навчальні цілі 571 Навчальна мета 571 База знань 571 Уміння, що формуються 571 12.1. Коментар до теми 572 12.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-11) 573 12.2.1. Складання конспекту 573 12.2.2. Робота з дидактичним текстом 574 12.3. Самостійна робота до практичних занять "Навчальні цілі та завдання" (СРПЗ-13) 577 12.3.1. Формулювання цілей будь-якої діяльності і навчання 578 12.3.2. Формулювання навчальних цілей різних типів 578 12.3.3. Опис рівнів засвоєння навчального матеріалу при оволодінні будь-якою діяльністю. 578 12.3.4. Самостійна побудова ієрархії навчальних цілей до будь-якої теми 578 12.3.5. Самостійна розробка моделі засвоєння бази знань 579 12.4. Практичні заняття "Навчальні цілі та завдання" (ПЗ-18, 19) 579 12.4.1. Вправи на осмислення функцій цілеутворення 580 12.4.2. Складання цілей діяльності і навчання із запропонованих слів 581 12.4.3. Перевірка правильності запропонованих формулювань навчальних цілей 582 12.4.4. Встановлення типів навчальних цілей. 582 12.4.5. Розпізнання рівнів засвоєння навчального матеріалу, запланованих різними формулюваннями навчальних цілей при роботі з ситуацією. 583 12.4.6. Дидактична гра "Щасливий випадок" 583 12.4.7. Вибір загальних навчальних цілей дисципліни 585 12.4.8. Вибір загальних навчальних цілей теми 586 12.4.9. Конкретизація загальної навчальної цілі. 587 12.4.10. Формулювання діагностичних (зопераціонованих) навчальних цілей 588 12.4.11. Побудова ієрархії навчальних цілей 590 12.4.12. Розробка моделі засвоєння бази знань 593 12.5. Контроль теми 596 Література 597 Тема 13. Мотивація, стимулювання та активізація навчання 599 Навчальна мета 599 База знань 599 Вміння, що формуються 599 13.1. Коментар до теми 599 13.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-12) 600 13.2.1. Складання конспекту 600 13.2.2. Робота з дидактичним текстом 601 13.3. Самостійна робота до практичного заняття "Мотивація та стимулювання навчання" (СРПЗ-14) 624 13.3.1. Визначення мотивів навчання за формулою Б. Додонова. 624 13.3.2. Аналіз ситуацій з погляду реалізації методів мотивації та стимулювання навчання 625 13.3.3. Наведення прикладів мотивації, стимулювання та активізації навчання. 626 13.3.4. Самостійна розробка мотиваційного циклу навчальної теми 627 13.4. Практичне заняття "Мотивація та стимулювання навчання" (ПЗ-20) 627 13.4.1. Формула мотивації групи 627 13.4.2. Дидактична гра "Механізми мотивації" 627 13.4.3. Сюжетно-рольова гра "Козенята-хлоп'ята" ("Козлятушки-ребятушки") 629 13.4.4. Дидактична гра "Факультатив" 637 13.5. Контроль теми 638 Література 639 Тема 14. Зміст навчальної діяльності 640 Навчальна мета 640 База знань 640 Вміння, що формуються 640 14.1. Коментар до теми 641 14.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-13) 641 14.2.1. Складання конспекту 641 14.2.2. Робота з дидактичним текстом 642 14.3. Самостійна робота до практичного заняття "Зміст навчання" (СРПЗ-15) 661 14.3.1. Вправи з інформаційного аналізу тексту. 661 14.3.2. Підготовка навчальних матеріалів до викладання будь-якої теми 665 14.4. Практичне заняття "Зміст навчання" (ПЗ-21) 666 14.4.1. Обговорення проаналізованого дидактичного тексту 666 14.4.2. Виклад підготовленої теми 666 14.5. Контроль теми 666 Література 667 Тема 15. Процес і методи навчання 669 Навчальна мета 669 База знань 669 Вміння, що формуються 669 15.1. Коментар до теми 670 15.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-14) 671 15.2.1. Складання конспекту 671 15.2.2. Блок-схема з теми 672 15.2.3. Робота з дидактичним текстом 673 15.3. Самостійна робота до практичного заняття: "Методи навчання" (СРПЗ-16) 679 15.3.1. Співвідношення методів навчання 680 15.3.2. Класифікація методів навчання 680 15.3.3. Складання схеми-сценарію методу навчання 680 15.3.4. Порівняльна характеристика ефективності реалізації методів навчання. 680 15.3.5. Розпізнання методів навчання за характеристиками 683 15.4. Практичне заняття "Методи навчання" (ПЗ-22) 683 15.4.1. Складання характеристики методів, способів навчання із запропонованих дієслів 684 15.4.2. Визначення ефективності основних видів, типів, методів (способів) навчання за їх функціями 684 15.4.3. Апробація методів (способів) навчання з метою визначення оптимального та доцільного їх відбору для засвоєння навчального матеріалу. 688 15.5. Контроль теми 689 Література 690 Тема 16. Контроль і діяльність навчання 692 Навчальна мета 692 База знань 692 Вміння, що формуються 692 16.1. Коментар до теми 693 16.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-15) 694 16.3. Самостійна робота до практичного заняття "Контроль навчання" (СРПЗ-17) 695 16.3.1. Робота з дидактичним текстом 695 16.3.2. Самостійне складання дидактичного тесту 703 16.3.3. Написання твору на тему "Контроль навчання: яким він має бути?" 703 16.4. Практичне заняття: "Контроль навчання" (ПЗ-23) 703 16.4.1. Порівняння оцінювання і самооцінювання в контролі навчання 704 16.4.2. Дискусія "Навіщо потрібний контроль у навчанні та яким він має бути?" 705 16.4.3. Презентація самостійно розроблених дидактичних тестів 706 16.4.4. Аналіз ситуацій "Визначення структурних компонентів контролю" 706 16.4.5. Оцінювання в навчанні: вправи на засвоєння понять 711 16.4.6. Вирішення ситуацій "Психологічні фактори контролю в навчанні" 713 16.4.7. Суб'єктивні помилки оцінювання: поняття, аналіз ситуацій 719 16.5. Контроль теми 723 Література 724 Тема 17. Планування й організація навчальної діяльності 726 Навчальна мета 726 База знань 726 Вміння, що формуються 726 17.1. Коментар до теми 727 17.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-16) 733 17.3. Самостійна робота до практичних занять: "Планування й організація навчання" (СРПЗ-18) 734 17.3.1. Розробка робочої програми навчальної дисципліни 735 17.3.2. Характеристика основних історичних форм організації навчання 737 17.3.3. Класифікація та опис конкретних форм організації навчання 737 17.3.4. Моделювання структури навчального заняття. 739 17.3.5. Складання плану навчального заняття 744 17.4. Практичні заняття "Планування й організація навчання" (ПЗ-24, 25) 754 17.4.1. Опрацювання поняття "Організаційна форма діяльності" 755 17.4.2. Дидактична гра "Презентація організаційних форм навчання" 756 17.4.3. Презентація навчальних програм дисциплін 757 17.4.4. Вибір організаційних форм навчання 757 17.4.5. Обговорення результатів моделювання навчальних занять 759 17.4.6. Планування різних форм реалізації навчальних методів 759 17.4.7. Презентація планів занять. 761 17.5. Контроль теми 762 Література 763 Тема 18. Умови навчальної діяльності 764 Навчальна мета 764 База знань 764 Вміння, що формуються 764 18.1. Коментар до теми 764 18.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-17) 766 18.3. Контроль теми 767 Література 768 Тема 19. Особливості навчання учнів різних освітньо-вікових категорій 769 Навчальна мета 769 База знань 769 Вміння, що формуються 769 19.1. Коментар до теми 770 19.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-18) 771 19.3. Самостійна робота до практичного заняття "Особливості навчання учнів різних освітньо-вікових категорій" (СРПЗ-19) 773 19.3.1. Розподіл ролей у підгрупі 774 19.3.2. Підготовка до самостійного проведення навчального заняття на тему: "Особливості навчання учнів певної освітньо-вікової категорії" 789 19.3.3. Дослідження інформаційного попиту до теми 789 19.3.4. Самоаналіз виконання групової ролі. 790 19.3.5. Аналіз навчальних занять, проведених іншими підгрупами. 790 19.3.6. Підготовка звіту роботи підгрупи 790 19.4. Практичні заняття "Особливості навчання учнів різних освітньо-вікових категорій" (ПЗ-26-30) 791 19.4.1. Дидактична гра " Освітньо-вікові групи і навчання" 791 19.4.2. Робота на заняттях 795 19.5. Контроль теми 795 Література 796 Тема 20. Комунікації, керівництво і прийняття рішень в навчальній діяльності 799 Навчальна мета 799 База знань 799 Вміння, що формуються 799 20.1. Коментар до теми 799 20.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-19) 802 20.3. Самостійна робота до практичного заняття "Фактори ефективного управління навчанням" (СРПЗ-20) 803 20.3.1. Моделювання практичних ситуацій. 803 20.3.2. Визначення моделей управління навчанням. 804 20.4. Практичне заняття "Фактори ефективного управління навчанням" (ПЗ-31) 806 20.4.1. Визначення дидактичних факторів навчання 806 20.4.2. Визначення ієрархії факторів, що впливають на ефективне управління навчанням. 806 20.4.3. Визначення пропорцій впливу кожного з генеральних факторів на продуктивність навчання. 811 20.4.4. Ранжування факторів ефективного управління навчанням 812 20.4.5. Визначення стилю керівництва за методикою В. П. Захарова 814 20.4.6. Розігрування ситуацій 819 20.5. Контроль теми 819 Література 820 Тема 21. Освіта і суспільство 821 Навчальна мета 821 База знань 821 Вміння, що формуються 822 21.1. Коментар до теми 822 21.2. Самостійна робота з теоретичним матеріалом (СРТМ-20) 823 21.3. Самостійна робота до практичного заняття "Підсумок з практикуму управління навчанням" (СРПЗ-21) 824 21.3.1. Підготовка до заняття - прес-конференції на тему: "Освіта ХХІ сторіччя: якою їй бути?" 825 21.3.2. Завершальна рефлексія вивчення курсу "Психологія діяльності та навчальний менеджмент". 825 21.4. Практичне заняття: "Підсумок з практикуму управління навчанням" (ПЗ-32) 826 21.4.1. Прес-конференція на тему: "Освіта ХХІ сторіччя: якою їй бути?" 826 21.4.2. Підбиття підсумків вивчення дисципліни "Психологія діяльності та навчальний менеджмент" 827 21.5. Контроль теми 828 Література 828
|