Важко знайти таку людину, яка б хоч раз в житті не грала в тетріс. Але не всі знають, що винахідником такої колись популярної гри є росіянин, колишній співробітник Обчислювального центру Академії наук СРСР Олексій Пажітнов.
У 1985 році, за часів початку «перебудови», в лабораторіях тужили від нудьги молоді учені. Олексій Пажітнов спеціалізувався на проблемах штучного інтелекту і розпізнавання мови. Останнє вимагало створення і рішення різного роду головоломок.
Найулюбленішою головоломкою Пажітнова була класика - Pentomino Puzzl. У цій головоломці з різних елементів, що складаються з п'яти квадратів, потрібно було створювати фігури.
Спочатку Пажітнов розробляв комп'ютерну головоломку, в якій під дією сили тяжіння аналогічні пятіквадратникі міняли своє положення. Але тодішні можливості комп'ютерів були такі, що завдання довелося спростити - квадратів стало чотири, а фігури, складені з них, падали тільки вниз, таким чином вийшов тетріс.
Пройшло два тижні, а вся Москва вже сходила з розуму по тетрісу. Колеги перенесли гру на IBM РС.
За кордон тетріс проник завдяки угорським братам по соцтабору, які створили для нього платформи Apple II і Commondore 64.
Історія патентування, ліцензування і попадання тетріса на захід є темною і заплутаною. За однією з версій Роберт Стейн, глава британської компанії Andromeda, першим спробував придбати права на гру у самого Олексія Пажітнова.
Паралельно цьому такі спритні компанії як Microsoft і Spectrum Holobyte випустили на ринок перші іноземні версії тетріса. Гра оволоділа увагою мільйонів. А радянське начальство миттю зрозуміло, що на тетрісе можна заробляти гроші, і з'єднало заповзятливого Роберта Стейна із зовнішньоторговельним об'єднанням «Електроноргтехника». Це не перешкодило їм надалі роздавати права на тиражування тетріса, причому ніякого договору з Пажітновим вони ніколи не мали.
У Пажітнова склалося прекрасне реноме. Він організував компанію Anima Tek, яка незабаром була запрошена до співпраці з самим Microsoft. У 1991 році Пажітнов перебрався в США і створив нарешті компанію Tetris, після чого частина доходів від випуску гри потекла в кишеню її автора.
З 1996 року Олексій Пажітнов став офіційно працювати в Microsoft. Причому на продукті Microsoft, створеному при його участі, з тих пір є спеціальна позначка, що тут є частка праці «тієї самої людини, що придумала тетріс».