Французький режисер Жорж Мельєс став першим хто придумав спецефекти. Він придумав покадрову анімацію, подвійну експозицію, зйомку камерою, що рухається, монтаж, використання мінімакетів.
У Голлівуді практично жодній декорації не дають пропасти просто так. Наприклад, у місті Хілвеллі, у якому Марті з доком подорожували “Назад у майбутнє” знімали аж 2 десятки фільмів! Спілберговські декорації з “Інопланетянина” й “Парку Юрського періоду” використали ще в 14 фільмах, а замок Дракули із “Дракула: мертвий і дуже цим задоволений” Мела Брукса – той же самий замок, що і в його ж “Молодому Франкенштейні” та “Всесвітній історії”…
У голлівудських фільмах всі телефони починаються із префікса 555, оскільки в США насправді немає подібного номера, і це дозволяє уникнути ситуації, коли глядачі раптом почнуть дзвонити по зазначеним у фільмі реальним номерам.
На зйомках стрічки “Африканська королева” майже вся знімальна група перехворіла дезинтерією. Витримали лише ті, хто любив випити віскі.
Ріст макета гігантської мавпи з фільму “Кінг Конг” 1933р. становив усього 45 сантиметрів, – це не перешкодило йому стати прабатьком всіх кіночудовиськ.
Найперша в історії кінематографа комп’ютерна графіка була використана в четвертому епізоді “Зоряних Війн: Нова Надія.” Нею намальовані вибухи планети Алдеран і Зірки Смерті. Причому, комп’ютери того часу були настільки слабкі, що не тільки тижнями прораховували як, що розділяються точки, розлітаються в різні сторони, але й не могли навіть показати цю картинку! Доводилося чекати поки вона буде готова, друкувати її на плівку, дивитися, і якщо не влаштовував результат, починати все знову…
Багато великих акторів мають невеликий ріст. Ріст великого коміка німого кіно Макса Ліндера становив усього 157 см, Дастіна Хоффмана – 160 см, Аль Пачіно-164 см, Ван Дамма та Джекі Чана-172 см, Де Ніро-175 см. Серед високих акторів можна назвати таких як: Стівен Сігал-190 см, Тарантіно-190 см, Шварценеггер, Траволта та Броснан-187 см.
Фільм режисера Альфреда Хічкока “Шантаж” (знятий в 1929 році у Великобританії), а також кінострічки того року “Мелодія світу” (документальний німецький фільм Вальтера Рутмана) і “Три маски” француза Андре Югона були першими звуковими кінофільмами в Європі.
Сільвестор Сталлоне перш ніж почав зніматися в нормальному кіно знімався в порно, там і одержав прізвисько “Італійський Жеребець”!
Чарлі Чаплін у фільмі “Вогні рампи” виступив як продюсер, режисер, сценарист, композитор, монтажер, хореограф, художник по костюмах і зіграв головну роль.
У фільмі “Ханна і її сестри” (1986) Вуді Аллен зняв свою дружину Міа Ферроу, її матір Морін О’саллівен, троє її рідних дітей і четверо прийомних.
Перед затвердженням Вівьєн Лі на роль Скарлет у фільмі “Віднесені вітром” режисерська група із 3 чоловік відсіяла при кінопробах 60 претенденток.
Режисер Річард Аттенборо в стрічці “Ганді” (1982 рік) вирішив вразити кіносвіт розмахом. У фінальній сцені похорону індійського президента, він задіяв близько 300 тисяч чоловік (200 тисяч безкоштовних статистів й 94 560 контрактних виконавців). Варто відзначити, що цей кадр тривав у фільмі лише 125 секунд. Ще далі пішов режисер Майкл Андерсон. У фільмі “Навколо світу за 80 днів” 1956 року, режисер використав близько 8 тисяч тварин. У стрічці з’являються 3000 овець, 2448 буйволів, 950 ослів, 800 коней, 512 мавп, 17 корів, 15 слонів, 6 дикобразів, 4 страуса.
У французькому фільмі “Мій дядюшка” (реж. Жак Таті), що виграв в 1958 році Оскар у номінації “Кращий іноземний фільм”, майже повністю були відсутні діалоги.