Скільки в нас говорено про туризм! Що Тернопільщина просто приречена купатися в гривнях, рублях та евро, які вдячні подорожуючі лишатимуть на розвиток нашого благословенного краю! Але поки що ми купаємося зовсім в іншому. Не в такому приємному. І туристи у наших селах виглядають не менш екзотично, як ми - у селах Білорусі чи Словаччини.
Ще кілька років тому у місцевій пресі почали вперше оприлюднювати ідеї перетворення Тернопільщини в один із потужних туристично-рекреаційних центрів України як чи не єдиної успішної перспективи розвитку регіону. Дійсно, нам є чим похвалитися й «заманити» до себе туристів. Одначе, щоб вони змогли це побачити й оцінити, потрібно створити комфортні умови гостювання. А саме - дороги, кафе, готелі, туалети, відпочинок. У нас же, як в тому анекдоті - мовляв, туристам душ не потрібен, якщо озеро поруч.
Донедавна в області діяла програма розвитку туризму на 2001-2010 роки. Проте, зі слів самих чиновників, вона застаріла й потребує доопрацювання. Відтак днями в облдержадміністрації відбулись громадські слухання, на яких обговорили проект уже нової програми на 2009-2012 роки. До її створення долучились туристичні фірми краю, а також коаліція громадських організацій «Своє!». Основний акцент у ній - на інвестиції та розвиток туристичної інфраструктури, а також промоцію туристичних можливостей області.
Пріоритетними для Тернопільщини визнали пригодницький туризм, екотуризм, культурно-пізнавальний і тематичний туризм.
- Цьогоріч завдяки туризму в область, за нашими підрахунками, надійшло не менше 300 мільйонів гривень, хоча ця цифра не є остаточною, оскільки з 70-ти готелів краю лише три дають звіти. А після прийняття програми, за оптимістичними підрахунками, обсяги реалізації туристичних послуг збільшаться у п'ять разів, кількість відпочивальників - утричі, - розповів начальник управління з питань туризму головного управління з питань туризму, сім'ї, молоді та спорту облдержадміністрації Михайло Лисевич.
Чи стане це початком «туристичної еволюції» по-тернопільськи, покаже час. Наразі самі ж керівники турфірм визнають, що, попри нерозвинену інфраструктуру, є й інша проблема: мало рекламуємо себе - тому й не їдуть до нас.
- Про що говорити, якщо на залізничному і автобусному вокзалах не отримаєш інформації, куди можна завітати, де переночувати та поїсти, - каже керівник турфірми «Оксамит-КЛ» Лідія Королюк.
Учасники громадських слухань висловили занепокоєння неефективною роботою обласного комунального підприємства «Інформаційно-туристичний центр». Ця установа, створена більше року тому, власне, й мала б популяризувати принади Тернопільщини. Директор центру Володимир Щавінський насамперед обіцяв створити інтернет-сайт, на якому б мали розмістити інформацію про туристичні об'єкти краю, готелі, шляхи сполучення, зрештою, фірми, які ці послуги надають. Проте з'ясувалось, що сайт... практично порожній. Чи не єдина інформація, що там є, - коротка довідка про Тернопілля.
Хоча не все так безнадійно. Учасники громадських слухань розповіли про свої плани щодо проведення у Тернополі західноукраїнської туристичної виставки 23-25 квітня 2009 року. Чи сприятиме вона розвиткові туризму в нашій області - покаже час.